reklama

Szkoła w Starych Kobiałkach jedną z najbardziej aktywnych w Polsce

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Internet

Szkoła w Starych Kobiałkach jedną z najbardziej aktywnych w Polsce - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPrawie 600 uczniów z Lubelszczyzny wzięło udział w 13. edycji programu Tesco dla Szkół. Uczniowie zdobyli wiedzę m. in. z zakresu zdrowego odżywiania, przechowywania żywności, gotowania, czytania etykiet. Zaangażowanie lubelskich dzieci zostało wyróżnione aż 7 nagrodami, które już wkrótce trafią do ich szkół.

Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” jako jeden z pierwszych programów edukacyjnych zastosował mechanikę angażowania znaną z gier komputerowych. Uczniowie z Lubelszczyzny rozwiązywali zadania, by uratować świat przyszłości, w którym zatracono wiedzę, skąd pochodzi żywność. W sumie na pomoc przyszłości ruszyło 571 zespołów i 14 tyś. uczniów z całej Polski.

Uczniowie poszerzyli swą wiedzę na temat powstawania żywności, nauczyli się czytać etykiety produktów, wiedzą już, na jakie składniki zwracać uwagę. Poza tym dzięki udziałowi w programie jeszcze lepiej radzą sobie w kuchni, odkrywając nowe przepisy i smaki – mówi nauczyciel Maria Szkutnik.

Zespoły z lubelskich szkół przez około 7 miesięcy trwania programu realizowały dziesiątki fabularnych zadań na podstawie scenariuszy przygotowanych przez metodyków i ekspertów związanych z tematyką żywności. Zespół ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Starych Kobiałkach, który wykazał się największym zaangażowaniem wybrał wg swoich potrzeb i upodobań nagrodę z puli 236 zestawów. Do szkół trafią między innymi: sprzęt multimedialny, gry edukacyjne, sprzęt sportowy, warsztaty językowe i wiele innych.

Jak wynika z badań ewaluacyjnych „Przyszłość na talerzu”, uczniowie biorący udział w programie stali się bardziej świadomymi konsumentami. Wiedzą, jakie informacje o żywności można znaleźć na opakowaniach, częściej przy wyborze sugerują się składem, a rzadziej marką produktów. Dodatkowo, uczniowie zaangażowani w program częściej samodzielnie wyszukują informacje o produktach w internecie w porównaniu ze swoimi rówieśnikami. Mimo, że wyniki badania ewaluacyjnego są obiecujący, to jest jeszcze wiele do zrobienia w kwestii edukacji żywieniowej uczniów. Z badań na temat wiedzy dzieci o żywności przeprowadzonych w sierpniu wynika, że co drugi uczeń uważa drożdżówkę za zdrowy posiłek.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE