reklama

Są zmiany w budżecie. Długa, nadzwyczajna Sesja Rady Miasta

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Goławski

Są zmiany w budżecie. Długa, nadzwyczajna Sesja Rady Miasta - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościDziś w Łukowie odbyła się w trybie nadzwyczajnym XXIV Sesja Rady Miasta, którą zwołano na wniosek burmistrza. Radni zadecydowali na niej o sprzedaży kilku działek miejskich i dokonali zmian w budżecie.

Obrady zostały zwołane w trybie nadzwyczajnym przez burmistrza, lecz nie okazały się krótkie. Zasadność sesji zakwestionował radny Piotr Płudowski, który wniósł o odroczenie obrad ze względu na zbyt krótki czas na zapoznanie się z materiałami. Na skrzynki mailowe radnych informacja o sesji pojawiła się dopiero w piątek 12 sierpnia po południu.

- Sprawy są na tyle ważne, że powinno się o nich informować wcześniej – przekonywał Płudowski.

Wtórował mu Krzysztof Okliński zauważając, iż daty na projektach uchwał pochodzą z lipca oraz sierpnia, czyli z dni poprzedzających Sesję. Okliński dopytywał się również, dlaczego nie było prac w miejskich komisjach na temat omawianych dziś projektów uchwał.

Ostatecznie obrady miejskich radnych odbyły bez przeszkód. Burmistrz Dariusz Szustek po konsultacji z radcą prawnym nie wyraził zgody na ich odroczenie. Radni przystąpili więc do uchwalenia szeregu uchwał, m.in. wyrażających zgodę na sprzedaż kilku nieruchomości w mieście. Zdaniem burmistrza wnioskowali o to lokalni przedsiębiorcy, chcący modernizować i powiększać swoje zakłady.

Radni wyrazili też chęć sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w kilku miejscach miasta. Zadecydowali też o zmianach budżetowych, z których najważniejsza polega na przekazaniu 750 tys. złotych z budowy ul. Okrzei i Kiernickich na zakupy inwestycyjne dla Zarządu Dróg Miejskich. Pieniądze te pochodzą z oszczędności jakie udało się uzyskać przy budowie powyższych ulic i zostaną przeznaczone m.in. na zakup dwóch samochodów ciężarowych dla ZDM-u.

Radni w zmianach budżetowych zmniejszyli też wartość zadania inwestycyjnego pt. „Opracowanie dokumentacji technicznej na rewitalizację zalewu Zimna Woda”. Zadanie to okrojono o kwotę ponad 78 tys. zł ze względu na zmniejszenie zakresu prac. Z drugiej strony 118 tys. zł zostanie przekazanych na modernizację alejek w parku miejskim. W miejscu kilku dotychczasowych mają powstać nowe, wykonane z kostki, trzy ścieżki biegnące ku fontannie.

W sesji uczestniczyło 17 radnych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE