Na szczęście pokrzywdzony kierowca osobówki doznał obrażeń ciała które nie zagrażają jego życiu. Do zdarzenia doszło dzisiaj przed godziną 10.00 w Gołaszynie.
Dyżurny łukowskiej komendy został powiadomiony o zdarzeniu na trakcie kolejowym Łuków – Siedlce.
Ze zgłoszenia wynikało, że na wysokości Gołaszyna doszło do zderzenia pociągu z samochodem osobowym.
Policjanci którzy przyjechali we wskazane miejsce dowiedzieli się, że jadący w kierunku Siedlec pociąg osobowy uderzył w Opela Astrę, którym kierował 35-letni łukowianin.
- W wyniku wypadku kierujący osobówki doznał obrażeń ciała i został przewieziony do szpitala. Pracujący na miejscu wypadku policjanci ustalili, że w chwili zaistnienia zdarzenia kierujący autem przejeżdżał przez „strzeżony” przejazd kolejowy. Ze wstępnych ustaleń wynika, że w tym czasie półzapory, w które wyposażony jest przejazd, były opuszczone. Wszystko na to wskazuje, że kierujący oplem przejeżdżając przez przejazd kolejowy właśnie je ominął - wyjaźnia asp. sztab. Marcin Józwik z policji w Łukowie.
Teraz prowadzący postępowanie ustalą dokładne okoliczności i szczegóły wypadku, najprawdopodobniej wykorzystają też w tym celu zapis z rejestratora jazdy pociągu osobowego.
Z informacji Łuków24.pl wynika, że poszkodowany kierowca sam zadzwonił po pomoc drogową z prośbą aby wydostać jego opla astrę z grzęzawiska przy torach.
Policja przypomina
Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
2) wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
3) wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
4) omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierujący pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 10 m, który nie może rozwinąć prędkości większej niż 6 km/h, przed wjazdem na przejazd kolejowy jest obowiązany upewnić się, czy w czasie potrzebnym na przejechanie przez ten przejazd nie nadjedzie pojazd szynowy, lub uzgodnić czas tego przejazdu z dróżnikiem kolejowym.