Bez pompy i oficjalnych przemówień. W taki sposób oddano dziś do użytku tunel kolejowy na ul. Międzyrzeckiej w Łukowie. Była to jedna z najbardziej wyczekiwanych i jednocześnie najbardziej uciążliwych i opóźnionych inwestycji drogowych w naszym mieście. Wpisywała się ona w modernizację linii kolejowej E-20 na odcinku Warszawa-Terespol, obejmującej również perony i stację kolejową w Łukowie. Całość wykonywało konsorcjum polskich i hiszpańskich firm Polaqua i Dragados.
Budowa tunelu drogowego dobiegła jednak końca i dziś został on oddany do użytku. Od samego rana w miejscu inwestycji trwały ostatnie poprawki przed oficjalnym oddaniem jej do użytku. Pracownicy firm podwykonawczych zmieniali jeszcze umiejscowienie niektórych znaków drogowych, które trzeba było przestawić o kilka metrów.
Jednak gdy pojawiła się komisja mająca dopuścić tunel drogowy i towarzyszącą mu infrastrukturę do użytku kierowców, pieszych i rowerzystów, okazało się... że jeden ze znaków jest zasłonięty przez kilka gałęzi. Z racji tego, że drzewo znajduje się w pasie drogowym należącym do Zarządu Dróg Wojewódzkich, na kilka minut pod znakiem zapytania stanęło... oddanie do użytku całej inwestycji.
Przypomnijmy, że stary przejazd kolejowy na ul. Międzyrzeckiej w Łukowie został zamknięty 26 marca 2014 roku. Nowa przeprawa została otwarta dziś, 5 sierpnia 2016 roku. Inwestycja trwała więc 863 dni co stanowi 2 lata, 4 miesiące i 10 dni.
Kierowcy udający się w stronę Międzyrzeca Podlaskiego mogą więc z powrotem jeździć po całej długości ulicy Międzyrzeckiej. Nie jest już konieczne używanie objazdów przez ul. Wójtostwo i ul. Wschodnią. Pod nowym tunelem bez problemu mieszczą się nawet duże ciężarówki. Natomiast nadal trzeba poczekać na oddanie do użytku kładki dla pieszych nad torami.