Reklama

Oszuści "nabijają w BLIK-a". Mieszkańcy stracili kasę

Opublikowano:
Autor:

Oszuści "nabijają w BLIK-a". Mieszkańcy stracili kasę  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Przestępcy wymyślają kolejne metody oszustw. Teraz włamują się na konta profili społecznościowych, wybierają osobę z grona znajomych i wysyłają do niej wiadomości prosząc o pożyczkę przez przesłanie kodu BLIK. Wczoraj dwie osoby z gminy Łuków straciły w ten sposób łącznie 2500 złotych.

Łukowscy policjanci zostali powiadomieni przez 33-latka z gminy Łuków o „przejęciu” jego konta na portalu społecznościowym. Okazało się, że wykorzystujący jego dane oszust, skontaktował się z jego 25-letnim kolegą i uzyskał od niego dwa kody BLIK. Młody mężczyzna sądząc, że pomaga swemu koledze dwukrotnie autoryzował wygenerowane kody. W ten sposób stracił ze swego kotna 1500,- złotych.


Nowa metoda działania oszustów polega na pokonywaniu zabezpieczenia i uzyskania dostępu do konta w komunikatorze na portalu społecznościowym.  Włamując się na czyjeś konto, oszuści mają wgląd do rozmów właściciela tego konta ze znajomymi, a prośby o pomoc kierują zwykle do tych, z którymi rozmawia on najczęściej i utrzymuje dobry kontakt. 

Za pośrednictwem komunikatora przestępcy wysyłają do znajomych danej osoby wiadomości z prośbą o wygenerowanie i podanie im kodu BLIK. Najczęściej tłumaczą to pilną potrzebą zrealizowania przelewu bądź uiszczenia jakiejś opłaty i chwilowym brakiem dostępu do środków zgromadzonych na swoim koncie.

Okazało się też, że 1000 zł straciła 20-letnia znajoma 33-latka. Młoda dziewczyna sądząc, że to on kontaktuje się z nią za pomocą komunikatora i przekazała mu dwa wygenerowane kody BLIK, które następnie autoryzowała. Gdy podający się za znajomego oszust poprosił ją o trzeci kod, dziewczyna zorientowała się, że może to być oszustwo. 
Wówczas telefonicznie skontaktowała się ze swym 33-letnim znajomym i dowiedziała się od niego, że nie kontaktował się on z nią poprzez komunikator i nie prosił o kody BLIK

Policjanci apelują do posiadaczy kont na portalach społecznościowych o weryfikowanie otrzymywanych wiadomości zawierających prośbę o udostępnię kodu. Przed dokonaniem transakcji należy upewnić się, czy nadawcą wiadomości rzeczywiście jest nasz znajomy.


UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE