reklama

Zmiana siedziby Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: red.

Zmiana siedziby Powiatowego Rzecznika Konsumentów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Informacje łukowskieOd 14 października 2025 r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Łukowie działa w nowej siedzibie przy ul. Piłsudskiego 14. Kontakt telefoniczny – tel. 25 798 22 03 wew. 150.
reklama

Porady udzielane są:

  • telefonicznie,

  • mailowo,

  • lub podczas osobistej wizyty w biurze Rzecznika.

  • Już podczas pierwszej rozmowy konsument otrzymuje niezbędne informacje i wskazówki dotyczące dalszego postępowania.


    Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów

    1. Bezpłatne poradnictwo i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów.

    reklama

  • Występowanie do przedsiębiorców w sprawach naruszenia praw konsumentów.

  • Współpraca z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcją Handlową i organizacjami konsumenckimi.

  • Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego dotyczących ochrony konsumentów.

  • Możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowania – za ich zgodą – do toczących się postępowań.

  • reklama


    Składanie skarg i wniosków

    Skargi i wnioski o interwencję można składać wraz z kopiami dokumentów (np. umów, reklamacji, faktur, paragonów) w następujący sposób:

    1. Pocztą tradycyjną – najlepiej listem poleconym;

  • Osobiście – w Starostwie Powiatowym w godzinach pracy urzędu;

  • reklama

  • Elektronicznie – przez skrzynkę ePUAP (wymagany podpis elektroniczny lub Profil Zaufany).


  • Ważne informacje

    • Rzecznik nie jest organem rozstrzygającym spory między konsumentem a przedsiębiorcą i nie ma uprawnień kontrolnych.

  • Jego zadaniem jest doradztwo i dążenie do polubownego rozwiązania sporu, z poszanowaniem praw konsumenta.

  • reklama

  • Rzecznik prowadzi również działania edukacyjne w zakresie ochrony konsumentów.


  • Kto może skorzystać z pomocy Rzecznika?

    Konsumentem jest osoba fizyczna, która kupuje towary lub usługi w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub zawodową.
    Osoby, które mają problem z realizacją umowy, reklamacją lub usługą, mogą zwrócić się do Rzecznika o bezpłatną pomoc i poradę prawną.

    ⚠️ Rzecznik nie udziela porad przedsiębiorcom w zakresie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.

    reklama
    reklama
    Udostępnij na:
    Facebook
    wróć na stronę główną

    ZALOGUJ SIĘ

    Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

    e-mail
    hasło

    Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

    reklama
    Komentarze (0)

    Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

    Wczytywanie komentarzy
    reklama
    reklama
    logo