- W odpowiedzi na liczne głosy mieszkańców ul. ks. Brzóski, zwracam się z prośbą o wprowadzenie strefy zamieszkania na odcinku tej ulicy, począwszy od skrzyżowania z ul. Przemysłową, aż do skrzyżowania z Al. Kościuszki. Prośbę tę argumentuję także wzrostem liczby budynków wielorodzinnych w ostatnich latach, które zostały zlokalizowane wzdłuż tego odcinka ulicy, oraz zwiększającą się liczbą osób korzystających z tej drogi, w tym dzieci i młodzieży udających się do szkół, jak i pracowników do zakładów pracy – napisał radny Kazana.
Czym jest strefa zamieszkania?
To obszar, na którym pieszy może się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. Kierujący musi ustąpić pieszemu w każdym wypadku. Obowiązuje w niej ograniczenie prędkości do 20 km/h. Postój pojazdu jest dozwolony jedynie w wyznaczonych miejscach. Ma on służyć przede wszystkim osobom tam zamieszkującym, uczęszczającym do szkół i zapewnić bawiącym się dzieciom maksimum bezpieczeństwa.
Kolejny wniosek radnego to montaż progu zwalniającego.
- Mając na uwadze poprawę bezpieczeństwa na tym odcinku ul. ks. Brzóski, zwracam się również z prośbą o zamontowanie progu zwalniającego w odległości około 100 metrów od skrzyżowania z Al. Kościuszki. Uważam, że próg zwalniający powinien być wykonany w podobnej technologii, jak istniejące progi na ul. ks. Brzóski w kierunku ul. 11 Listopada, co pozwoli na skuteczne uspokojenie ruchu i zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców oraz innych użytkowników tej ulicy – podkreślał radny Kazana.
Na interpelacje radnego odpowiedział Marcin Bernat, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Łukowie.
- Zmiana organizacji ruchu w tym przypadku nie jest zasadna. Wprowadzenie strefy zamieszkania na ul. ks. Brzóski mogłoby utrudnić funkcjonowanie mieszkańców oraz przedsiębiorców, ze względu na ograniczenia wynikające z przepisów zawartych w ustawie Prawo o ruchu drogowym. W strefie zamieszkania zabroniony jest postój pojazdu w miejscach innych niż wyznaczone w tym celu – uzasadniał dyrektor ZDM.
Natomiast prośba radnego o montaż progu zwalniającego została uwzględniona i na wskazanym odcinku został wykonany nowy próg zwalniający.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.