reklama
reklama

Przestępcy podszywający się pod pracowników banku znów atakują. Kobieta straciła bardzo dużo pieniędzy

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Policja Łuków

Przestępcy podszywający się pod pracowników banku znów atakują. Kobieta straciła bardzo dużo pieniędzy - Zdjęcie główne

zdj. ilustracyjne | foto Policja Łuków

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łukowskie38-letnia mieszkanka Łukowa padła ofiarą wyrafinowanego oszustwa, tracąc aż 100 tysięcy złotych. Kobieta została zmanipulowana przez mężczyznę podszywającego się pod pracownika banku, który przekonał ją, że jej oszczędności są zagrożone i musi podjąć natychmiastowe kroki, aby je zabezpieczyć.
reklama

Wszystko zaczęło się od telefonu, który odebrał mąż 38-latki. Mężczyzna przedstawiający się jako pracownik banku poinformował go o niebezpiecznym logowaniu na ich koncie bankowym oraz próbie realizacji przelewów z Gdańska. Następnie, już rozmawiając z małżeństwem, oszust przekazał szczegółowe instrukcje dotyczące rzekomego zabezpieczenia konta.

Przestępca wprowadził ofiary w stan niepewności, mówiąc o możliwym zamieszaniu w oszustwa pracowników bankowych. Pod jego wpływem kobieta przelała wszystkie pieniądze na jedno ze swoich kont, zmieniła limity wypłat kartą, a następnie wypłaciła 45 tysięcy złotych z bankomatu. Kolejnym krokiem było polecenie, by 38-latka udała się do Siedlec i wpłaciła 50 tysięcy złotych na podane przez oszusta konto.

Po wypłaceniu prawie 100 tysięcy złotych, z których połowę wpłaciła na wskazane konto, kobieta zaczęła mieć wątpliwości. Przerwała trwającą od ponad dwóch godzin rozmowę z rzekomym bankowcem i porozmawiała z kasjerką bankową, która pomogła jej zrozumieć, że padła ofiarą oszustwa. Kobieta niezwłocznie zgłosiła sprawę łukowskiej policji.

Ostrzeżenie policji

Policja po raz kolejny apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi jakiekolwiek usługi finansowe lub bankowe. W przypadku otrzymania telefonu od osoby podającej się za pracownika banku, sugerującej próby nieuprawnionych logowań czy realizacji przelewów, należy zawsze zachować zdrowy rozsądek i nie podejmować pochopnych działań.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, najlepiej rozłączyć się i samodzielnie skontaktować się z bankiem, aby zweryfikować informacje. Policja przypomina, że pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o podejmowanie takich działań przez telefon.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama