Inicjatywa została przeprowadzona w ramach programu „Rosnę z matematyką”, prowadzonego przez Fundację mBanku. Dzięki przyznanemu grantowi w wysokości 5 tysięcy złotych dzieci mogły poznawać świat liczb w sposób praktyczny, angażujący i dostosowany do ich wieku.
Projekt skierowany był do dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Zajęcia miały charakter praktyczny, przedszkolaki mierzyły i ważyły przedmioty ze swojego otoczenia, uczestniczyły w lekcjach prowadzonych przez nauczyciela matematyki ze szkoły podstawowej, poznawały nominały pieniędzy oraz uczyły się planowania zakupów przy wsparciu finansowym rodziców.
Wiedza matematyczna była przekazywana również poprzez codzienne czynności, takie jak pieczenie ciasta według przepisu, odczytywanie godziny czy budowanie konstrukcji z klocków zgodnie z instrukcją. Jak informuje Zespół Szkół w Staninie, projekt pozwolił na urozmaicenie dotychczasowych zajęć oraz wyposażenie przedszkola w nowe pomoce dydaktyczne.
Rodzice przedszkolaków otrzymali również praktyczne wskazówki, jak wspierać rozwój matematyczny dzieci w domu.
– Dla wielu opiekunów zaskoczeniem było to, że naukę matematyki z małym dzieckiem można w naturalny sposób połączyć z codzienną zabawą – podkreślają nauczyciele.
Szczególnym zainteresowaniem dzieci cieszyły się zajęcia terenowe, takie jak tory przeszkód, labirynty czy porównywanie wielkości babek w piaskownicy. Jak zapowiadają nauczyciele, metody i narzędzia wypracowane w ramach projektu będą nadal wykorzystywane podczas codziennych zajęć dydaktycznych w przedszkolu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.