Zgodnie z przepisami prawa, radni są zobowiązani do składania oświadczeń majątkowych w następujących terminach: w ciągu 30 dni od złożenia ślubowania, co roku do 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, na 2 miesiące przed upływem kadencji. Oświadczenia te muszą być złożone w dwóch egzemplarzach: jeden trafia do przewodniczącego rady, a drugi do Urzędu Skarbowego.
W wyniku analizy oświadczeń majątkowych złożonych na zakończenie kadencji Rady Miasta, za rok 2023 oraz na początek kolejnej kadencji, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łukowie poinformował, że wszystkie dokumenty wpłynęły w wyznaczonych terminach. Spośród 20 badanych oświadczeń za rok 2023 oraz początek nowej kadencji, w 18 przypadkach nie stwierdzono żadnych uchybień. Ale w odniesieniu do dwóch oświadczeń wykryto nieścisłości, które zostały przekazane zainteresowanym radnym do korekty.
Mimo, że większość oświadczeń była poprawna, Naczelnik Urzędu Skarbowego wskazał, że niektóre oświadczenia wypełniane ręcznie były nieczytelne, co sprawiło, że ich weryfikacja była utrudniona. Jednocześnie wskazano na zwrócenie uwagi na konieczność czytelnego wypełniania oświadczeń.
Szczegółowej analizie poddano również oświadczenia majątkowe przewodniczącego Rady Miasta Łuków. Wojewoda Lubelski, który przyjmuje te dokumenty, w piśmie z dnia 1 października 2024 roku poinformował, że zarówno były przewodniczący Rady, Pan Krzysztof Okliński, jak i obecny Przewodniczący, Pan Artur Czubaszek, złożyli swoje oświadczenia w wyznaczonych terminach, odpowiednio przed upływem kadencji i w ciągu 30 dni od złożenia ślubowania. Wojewoda nie stwierdził żadnych nieprawidłowości w tych oświadczeniach.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.