Wczoraj łukowscy policjanci zostali powiadomieni o oszustwie, którego ofiarą padła 77-letnia mieszkanka miasta. Kobieta poinformowała mundurowych, że w poniedziałek, na popularnym komunikatorze dostała wiadomość z nieznanego jej numeru. W wiadomości tej była informacja od rzekomej córki, że jest to jej nowy numer telefonu. Pisała, że popsuł jej się stary telefon i nie może teraz nigdzie dzwonić.
W dalszej korespondencji poprosiła o pilny przelew na nowy telefon. Kobieta odpisała do rzekomej córki, że słyszała o różnych oszustwach internetowych i że nie przeleje żadnych pieniędzy przez internet. Wtedy 77 latka dostała kolejną wiadomość z prośbą o wpłatę pieniędzy natychmiastowym przelewem pocztowym. W wiadomości tej podany był numer konta do wpłaty, nieznane kobiece nazwisko i kwota. Nie podejrzewając podstępu seniorka poszła do pobliskiej placówki pocztowej i zrealizowała natychmiastowy przelew na podane jej konto. Później zrobiła zdjęcie potwierdzenia wpłaty i wysłała je rzekomej córce.
Jak się okazało, wczoraj do 77 latki zadzwoniła córka i powiedziała jej, że to nie ona się z nią kontaktowała. Wtedy do kobiety dotarło, że padła ofiarą oszusta. Straciła prawie dwa tysiące złotych - informuje asp. szt. Marcin Józwik z łukowskiej policji
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.