W Parysowie, miejscowości położonej w województwie mazowieckim, planowana jest fizyczna likwidacja nieczynnego budynku dworca kolejowego. Jak informuje Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych SA, obiekt ten nie będzie już pełnił żadnej funkcji, a jego rozbiórka jest częścią szerszych działań modernizacyjnych.
Inaczej przedstawia się sytuacja w Stoczku Łukowskim, gdzie budynek dworca jest częściowo wykorzystywany przez spółki PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Telkol. Choć ruch pasażerski na tej trasie został zawieszony kilkanaście lat temu, obiekt nie został całkowicie wyłączony z użytku.
W Jedlance, miejscowości w województwie lubelskim, dworzec kolejowy posiada status zabytku. Choć obecnie pozostaje nieczynny, jego historyczna wartość może wpłynąć na decyzje dotyczące jego przyszłości.
Modernizacja linii kolejowej nr 12, znanej również jako "esełka", obejmuje odcinek Skierniewice – Łuków. Prace mają na celu dostosowanie trasy do nowoczesnych standardów, w tym zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h oraz poprawę infrastruktury peronowej. Inwestycja, której koszt szacowany jest na około 4 miliardy złotych, ma być realizowana etapami w latach 2025–2029.
Przeczytaj także: Nowe tory dla wschodniego korytarza: Modernizacja linii Skierniewice – Łuków nabiera tempa
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.