reklama

Slalom między szlabanami

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: zdjęcie poglądowe

Slalom między szlabanami - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPociąg przejechał, a szlaban wciąż pozostał opuszczony. Samochody przejechały więc pomiędzy.

Czytelnicy informują nas o nieprawidłowo funkcjonujących zaporach na niektórych przejazdach kolejowych. Twierdzą, że szlabany są podnoszone z dużym opóźnieniem.  Do takiej sytuacji miało dojść w niedzielę w Szaniawach. Zapytaliśmy rzecznika PKP PLK Łukasza Kwasiborskiego o to jak działają zapory.  

Urządzenia przechodzą regularne, comiesięczne przeglądy. Podniesienie zapór przejazdowych następuje 4,5 s  po zjechaniu ostatniej osi pociągu z pętli indukcyjnej. Należy pamiętać, że w strefie oddziaływania urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej znajdują się perony i pociągi poruszają się tam z niewielkimi prędkościami – czytamy w przesłanej informacji.  

Czekającym na podniesienie szlabanu czas może się więc wydłużać. Wspomniana pętla indukcyjna znajduje się 30 metrów za przejazdem. Jest to czujnik zamontowany w torze, który po zjechaniu z niego pociągu, przekazuje urządzeniom przejazdowym informację, że zapory mogą zostać już podniesione.

Rzecznik prasowy przekonuje, że urządzenia działają prawidłowo i zgodnie z przepisami. Pamiętajmy, że to nie tylko od urządzeń, ale także od nas samych zależy nasze bezpieczeństwo.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE