Konieczne są zmiany w organizacji ruchu na stacji. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy współfinansowaniu ze środków unijnych z POIiŚ.
Wykonawca rozpoczyna prace przy rozbiórce konstrukcji obok budynku dworca. Zbudowany będzie wyższy peron, który ułatwi wsiadanie do pociągów. Zamontowana zostanie szeroka wiata, ławki i gabloty informacyjne. Peron wyposażony w nowe oświetlenie, dostosowany będzie dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, m.in. przewidziano ścieżki prowadzące oraz oznaczenia w alfabecie Braille`a.Zakres robót przewiduje także wymianę toru i sieci trakcyjnej.
Zmiany w organizacji ruchu
Od wtorku 5 maja ze względu na prace i zachowanie niezbędnych zasad bezpieczeństwa, konieczna jest tymczasowa zmiana w organizacji ruchu w obrębie stacji. Pociągi zatrzymują się przy zmodernizowanych peronach nr 2 i 3, które wyposażone są w ławki, gabloty informacyjne oraz windy. Dojście do peronu nr 2 i 3 jest możliwe tymczasowym przejściem od ulicy Gazowej, a także przejściem podziemnym od strony skweru im. G. Chrostowskiej. Peron nr 1 oraz przejście podziemne pomiędzy peronem nr 1 i 2 zostały zamknięte.Zakończenie wszystkich prac w Lublinie Głównym i udostępnienie pasażerom nowego peronu przy dworcu, planowane jest jeszcze w tym roku.
Kolej zmienia Lublin
W Lublinie prace prowadzone są też m.in. na wiaduktach kolejowych przy ul. Janowskiej, Diamentowej i Drodze Męczenników Majdanka. Przebudowywany jest most nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką, montowane są nowe betonowe konstrukcje oraz układane tory i rozjazdy. Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I" jest wart ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020