reklama

Pierwsza sesja powiatu i pierwsze głosowania. Szustek starostą?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Archiwum portalu

Pierwsza sesja powiatu i pierwsze głosowania. Szustek starostą? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościNa poniedziałek 19 listopada zaplanowano I sesję Rady Powiatu Łukowskiego nowej kadencji. Na niej zostanie wybrany nowy starosta, przewodniczący Rady i członkowie Zarządu Powiatu. Czy najważniejszą funkcję w powiecie obejmie Dariusz Szustek?

Czy Dariusz Szustek zostanie starostą łukowskim i zamieni gabinet na ten piętro wyżej? Odpowiedzi na powyższe pytania padną już w poniedziałek 19 listopada na sesji Rady Powiatu nowej kadencji. Spotkanie radnych powiatowych dawno nie budziło tylu domysłów, pytań i komentarzy. Wszystko za sprawą rozstrzygnięć w II turze wyborów na burmistrza miasta, w których obecny włodarz przegrał z miejskim radnym Piotrem Płudowskim. Wcześniej - 25 października - w mieście oraz powiecie została zawiązana koalicja PiS - Przymierze dla Ziemi Łukowskiej, mająca być kontynuacją rządów trwających od 4 lat w powiecie łukowskim oraz w samym Łukowie. Jednak wyborcze rozstrzygnięcia w mieście spowodowały - jak udało nam się nieoficjalnie ustalić - personalne przetasowania w powiecie.

Z informacji docierających do mediów wynika, że koalicja zostanie utrzymana, a starostą łukowskim zostanie Dariusz Szustek. Funkcję wicestarosty miałby objąć Janusz Kozioł, a Karol Ciołek zostałby Przewodniczącym Rady Powiatu. Nieznane są natomiast nazwiska Członków Zarządu oraz Wiceprzewodniczących Rady. Nieoficjalnie pojawiają się tu kandydatury Andrzeja Wisińskiego i Marcina Mateńki, Włodzimierza Wolskiego i Władysława Miki. Prawo i Sprawiedliwość ma w nowej radzie 11 przedstawicieli (poprzednio 7), Polskie Stronnictwo Ludowe będzie reprezentować 6 osób (poprzednio 8), a Przymierze dla Ziemi Łukowskiej - 6 radnych (poprzednio 4).

O tym, czy powyższe osoby obejmą wskazane stanowiska przekonamy się oficjalnie w poniedziałek 19 listopada. Wówczas na sesji rady Powiatu Łukowskiego inaugurującej nową kadencję, w tajnym głosowaniu mają zostać wybrani Starosta, Wicestarosta, członkowie Zarządu Powiatu oraz Przewodniczący i dwóch Wiceprzewodniczących Rady. Pierwsza sesja będzie nietypową, ponieważ już na niej radni będą głosować nad zmianami budżetowymi.

Proponowany porządek obrad 19 listopada przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze.
  3. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych.
  4. Uchwalenie porządku obrad.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu wyboru Komisji Skrutacyjnej na sesji Rady Powiatu Łukowskiego w dniu 19 listopada 2018 r.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie określenia składu i powołania Komisji Skrutacyjnej ds. przeprowadzania głosowań na I sesji VI kadencji Rady Powiatu Łukowskiego.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu tajnego głosowania obowiązującego przy wyborze Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Łukowskiego.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu Łukowskiego.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Łukowskiego.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu tajnego głosowania obowiązującego przy wyborze Starosty, Wicestarosty i członków Zarządu Powiatu Łukowskiego.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Starosty Łukowskiego.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wicestarosty i pozostałych członków Zarządu Powiatu Łukowskiego.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na 2019 rok wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi, przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów związanych z dyspozycją usunięcia pojazdu z drogi w przypadku odstąpienia od usunięcia.
  14. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Łukowskiego.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Łukowskiego na 2018 r.
  16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Łukowskiego.
  17. Zakończenie obrad.


Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE