Reklama

Od 14 lat z Erasmusem

Opublikowano:
Autor:

Od 14 lat z Erasmusem  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Zespół Szkół w Staninie uczestniczy w programach europejskiej współpracy szkół od 2005 roku. Wówczas program nosił nazwę Socrates-Comenius. Obecnie to Erasmus+

Uczniowie poznają różne sposoby uczenia się, rozwijają kompetencje społeczne i kulturowe, kompetencje w zakresie ICT i języka angielskiego. - Uczniowie za granicą potrafią występować publicznie. Niektórzy, wydawało się w szkole, że są cisi, skromni, ale jednak potrafią reprezentować naszą grupę na wyjeździe. Cieszy mnie też to, że nauczyciele czują się dobrze prowadząc spotkanie projektowe, czy prowadząc lekcje z różnymi grupami międzynarodowymi - zauważa dyrektor szkoły Jan Sobiech. 

Nauczyciele poznają i porównują systemy edukacyjne szkół z krajów europejskich, zwiększa się ich motywacja do przyszłych działań na rzecz szkoły i rozwoju osobistego. - Podczas każdej z wizyt obserwuję jak zacieśniają się relacje między uczniami z różnych krajów. Na początku spotkania są to nieśmiałe kontakty. Z czasem pojawiają się osobiste rozmowy, czasami uczniowie grają w szachy, czy piłkę, pojawia się taniec przy ich ulubionej muzyce – podkreśla Katarzyna Koślacz, koordynator, nauczyciel j. angielskiego.

We wrześniu Zespół Szkół w Staninie przystąpił do kolejnych projektów europejskich programu Erasmus+. Obecnie realizowane są trzy - skierowane do różnych grup wiekowych. Pierwszy to projekt, w którym placówka pełni funkcję koordynatora międzynarodowego. Nazywa się „Be the change you want to see” i opiera na współpracy ze szkołami z Grecji, Turcji, Węgier i Rumunii.

Kolejnym projektem jest „Mathematics with games and fun in all Europe”, w którym grupę partnerską tworzą Włochy, Turcja, Polska, Rumunia, Chorwacja i Litwa. W tym pojekcie młodzi rozwijają umiejętności matematyczne. Zadania podjęli się nauczyciele matematyki, we współpracy z anglistami. Już w tym roku szkolnym zespół zorganizował ogólnoszkolną, terenową grę matematyczną, która zaangażowała uczniów wszystkich klas do rozwiązywania zadań metodą stacji.

Projekt „Tell me more” stawia za cel promowanie czytelnictwa przez organizację spotkań, wieczorków czytelniczych, realizację zadań otrzymanych ze szkół partnerskich oraz przygotowanie zadań dla uczniów z tych szkół. W realizację działań zaangażowani są nauczyciele z zespołu humanistycznego przy wsparciu językowym i koordynowaniu działań przez nauczycieli języka angielskiego.




UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE