Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Nowe przystanki na trasie Łuków - Lublin. Trwa modernizacja linii

wiadomosci Zwiększenie dostępu do kolei dzięki dwóm nowym przystankom oraz atrakcyjne podróże pomiędzy Łukowem - Lubartowem - Parczewem - Lublinem, to planowane efekty projektu za 90 mln zł.

ŁP

Opublikowano: 28 lipca 2020 06:55 | Aktualizacja: 28 lipca 2020 07:14

Jesienią PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Lubartów – Parczew rozpoczną przebudowę peronów, torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach RPO Województwa Lubelskiego.

 

Prace na odcinku Lubartów - Parczew to kolejny etap inwestycji, która klientom kolei zapewni atrakcyjne, wygodniejsze i bezpieczniejsze podróże z Lublina w stronę Łukowa.

 

Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei. Zaplanowane blisko miejscowości nowe perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

 

Zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Pałecznica, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa, Ciecierzyn. Na odcinku z Lubartowa do Parczewa, w tym na stacji Parczew, wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remont obejmie także mosty i wiadukty. Wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów drogowo-kolejowych. Po zakończeniu inwestycji prędkość pociągów osobowych na trasie zostanie zwiększona do 120 km/h.

 

Kontynuacja inwestycji ułatwi podróże na Lubelszczyźnie


Szeroki zakres prac będzie wymagał wstrzymania ruchu pociągów na objętych robotami odcinkach linii. Dlatego pierwsze działania wykonawcy przewidziano we wrześniu, gdy dostępne będzie dwutorowe połączenie na modernizowanej trasie Lublin - Dęblin. Na trasie na czas prowadzenia prac przewoźnicy wprowadzą zastępczą komunikację autobusową.

 

Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, to kolejny etap prac na linii z Lublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W roku 2017 wykonano prace na odcinku Parczew - Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne.

 

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 89,9 mln zł netto. Projekt przewidziany jest do współfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

 

Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.

Komentarze (8)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 2 miesiące temu | ocena +2 / -0

    Kierowca i mieszkaniec ul.Karwacz.

    Niestety ale przy okazji modernizacji PKP skiepściła się komunikacja drogowa.Przed modernizacją w kierunku Międzyrzeca można było dojechać ulicą Dworcową. Teraz ślepa. Ulica Przemysłowa ciągle zakorkowana.Bywają okresy ,że z Przemysłowej nie ma możliwości włączyć się w ruch na Międzyrzeckiej.Przejazd na Farfaku non stop zamknięty bo teraz tam przetoki urządzają.Gdyby tą obwodnicę co niby ma być zrobić z Radzyńskiej do Międzyrzeckiej i dalej do Siedleckiej-wiele by rozwiązało.Ale ma być d rugą stronę. Uważam, że to bez sensu.W tamtym kierunku jakaś tam obwodnica jest.To może w drugą stronę by trzeba poprowadzić.

  • 2 miesiące temu | ocena +2 / -0

    uuu

    Dobrze, że PKP się remontuje; jeżdżę sporo i busami i pociągami i PKP zdecydowanie wygrywa, choć jest trochę drożej ale jednak bezpieczniej i wygodniej.

  • 2 miesiące temu | ocena +0 / -0

    Pkp

    I oto w taki sposób niszczy się historię, komu przeszkadzała lokomotywa stojąca przy parowozowni to był piękny obiekt historyczny.

  • 2 miesiące temu | ocena +4 / -0

    Michał

    Lokomotywa została sprzedana w przetargu ogłoszonym przez PKP , kupiła ją jakaś firma zajmująca się skupem złomu. Pocięto ją palnikami i wywieziono na złom.

  • 2 miesiące temu | ocena +1 / -2

    Kordku masz rację......

    ......zginął , został wywieziony tak jak lokomotywa. Za te zabytki naszej kultury technicznej komuś powinna uschnąć łapa. A mam zdjęcia jak orirnt expres przy żurawiu w Łukowie uzupełniał wodę. Dajmy spokòj z kasami w dobie internetu kasa nie wròci. Przypilnujmy remonty przed dworcem , parkingi , niezawodnośç wind i przejście dla podròżnych z rowerem. Wcześniej nic się w tej sprawie nie robiło a teraz alternatywa ma nas wszystkich w koñcu plecòw.

  • 2 miesiące temu | ocena +4 / -1

    On

    O kasy biletowe może warto zapytać Pana burmistrza. Panie burmistrzu niedługo wyprzedzą nas Radzyń i Międzyrzec. Tam wszystko się rozwija, a u nas się kurczy

  • 2 miesiące temu | ocena +1 / -0

    kordek

    Kasy nie ma co się spodziewać , dworzec w Łukowie straszy a kiedyś była kasa i informacja. Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta ale na terenie dworca miał stanąć zdemontowany podczas przebudowy peronów żuraw wodny. Żuraw niestety zaginął w akcji podczas odnawiania w ZSZ w Łukowie

  • 2 miesiące temu | ocena +3 / -0

    Kluma

    Wszystko fajnie tylko czy kiedyś zostaną przywrócone kasy by móc kupić bilet jak za dawnych czasów na naszym pięknym dworcu PKP.