Końcówka roku to okazja do różnego rodzaju podsumowań. W ostatnim artykule przed nadejściem roku 2019 pokusiliśmy się o zestawienie danych z Google Analytics, czyli internetowego narzędzia do analizy statystyk serwisów www, udostępnianego przez firmę Google. Kim są osoby, które przez ostatnie 12 miesięcy zaglądały na nasz portal?
Czytelników więcej niż mieszkańców Lublina
Według danych z Google Analytics w całym 2018 roku Łuków24.pl odwiedziło 350 282 unikalnych użytkowników, generując w sumie 5 212 034 odsłon. Największy ruch odnotowaliśmy - co ciekawe - nie w okresie kampanii wyborczej, lecz w czerwcu, kiedy serwis odwiedziło w sumie 59 tys. internautów. Wspomniana kampania także była okresem, gdzie nie narzekaliśmy na brak odwiedzających. We wrześniu, październiku i listopadzie liczba unikalnych użytkowników portalu oscylowała w granicach 50 tysięcy miesięcznie. Łuków24.pl był chętnie czytany w czasie ogłaszania pomysłów wyborczych przez poszczególnych kandydatów na burmistrza, a także przy okazji ogłaszania wyników wyborów w Łukowie i powiecie łukowskim. Dużym zainteresowaniem cieszyły się w ostatnich 12 miesięcy również informacje poświęcone zdarzeniom drogowym: wypadkom, kolizjom czy innym tak zwanym „kryminałkom”.
Kim jesteśmy?
Według Google Analytics 55,1% naszych Czytelników to kobiety. Grupa wiekowa, która najczęściej odwiedza nasze strony internetowe to internauci mający od 25 do 34 lat. Stanowią oni 34,63% wszystkich odwiedzających nasze strony internetowe. 26,9% Czytelników to osoby w wieku 18-24 lata, a 18,58% to internauci mający od 35 do 44 lat. Najsłabszą reprezentacją są osoby w wieku 65+, które raczej sięgają po tradycyjne media takie jak radio, prasa czy telewizja, aniżeli Internet.
Gdzie mieszkamy?
93,19% ruchu generowanych jest z kraju, co oznacza że mieszkańcy Łukowa i rozsiani po Polsce łukowianie chętnie zaglądają na nasz portal. Łuków24.pl czytany jest także w Stanach Zjednoczonych (1,25% ruchu), Wielkiej Brytanii (1,03% ruchu), a także w Niemczech, Holandii, Norwegii, Francji i Belgii. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają ponadto egzotyczne kraje: Indie i Peru.
Dominuje ruch mobilny
62,09% Czytelników odwiedza nasz portal przy użyciu telefonów komórkowych. Wpisujemy się więc w ogólnoświatowy trend, w którym do tzw. konsumpcji treści coraz mniej wykorzystywane są komputery stacjonarne i laptopy, na rzecz właśnie urządzeń mobilnych. Na szczęście tradycyjne „desktopy” zajmują solidne, drugie miejsce w powyższym zestawieniu z wynikiem 35,63% wejść. Małą popularnością cieszymy się natomiast wśród użytkowników tabletów. W ciągu 2018 roku zanotowaliśmy jedynie 2,13% wejść na portal przy użyciu tego typu urządzeń.
iPhone, Huawei i Samsung
Ruch mobilny prezentuje się ciekawie również w rozbiciu na marki smartfonów. Według Google Analytics 6,27% internautów odwiedzających nasz portal za pośrednictwem telefonów, trzyma w ręku dzieło Steve’a Jobsa. Drugie miejsce z wynikiem 4,92% zajmują właściciele telefonów Huawei P8 Lite, które swego czasu cieszyły się dużą popularnością w kraju. Marka ta pojawia się jeszcze kilkukrotnie w zestawieniu urządzeń mobilnych, ponieważ internauci odwiedzający Łuków24.pl czynią to często także przy użyciu modeli P9 Lite, P8 Lite (2017) i Mate 10 Lite. W pierwszej dziesiątce widnieją też urządzenia koreańskiej firmy Samsung: modele J5 z 2016 i 2017 roku, a także smartfony Samsung Galaxy J3 i Galaxy A5.
Chrome czy Firefox?
W rozbiciu na przeglądarki 45% Czytelników odwiedza Łuków24.pl korzystając z przeglądarki Chrome - zarówno w wersji na telefony stacjonarne, smartfony i tablety. Kolejne 25% odwiedza nasz portal za pomocą usługi widniejącej w Google Analytics jako Android Webview. Usługa ta umożliwia aplikacjom zewnętrznych deweloperów (takim jak np. aplikacja Facebooka na telefonie) renderowanie stron internetowych. 12,73% na swoich urządzeniach ma zainstalowany program Firefox. Na czwartym miejscu uplasowała się przeglądarka Safari, zainstalowana na urządzeniach firmy Apple (wynik 5%), natomiast natywne przeglądarki internetowe firmy Microsoft - Internet Explorer oraz Edge - praktycznie nie są widoczne w zestawieniu, osiągając odpowiednio wyniki 1,78% oraz 1,5% ruchu.
Strona w zakładkach, czy raczej wejścia przez wyszukiwarkę?
40,1% wejść na nasz portal to wejścia organiczne, czyli mówiąc prościej wszystkie te pochodzące ze stron wyników wyszukiwania różnych wyszukiwarek internetowych. Niewiele mniej, bo 35,9% wejść generowanych jest przez media społecznościowe, m.in. liczący 14,9 tysięcy fanów profil na Facebooku. Na trzecim miejscu z wynikiem 22,3% uplasowały się wejścia bezpośrednie na stronę, czyli sytuacje, gdy internauci wpisali adres „www.lukow24.pl” do przeglądarki lub mają zapisaną naszą stronę w zakładkach. Resztę natomiast stanowią przekierowania z innych miejsc w Internecie, czyli sytuacje, gdy internauta kliknie na link do naszego portalu znajdujący się na innych stronach czy serwisach.
Lokalny dostawca Internetu czy ogólnopolski operator?
Ostatnią statystyką, którą chcielibyśmy zaprezentować na koniec 2018 roku jest dostawca Internetu, za pośrednictwem którego Czytelnicy odwiedzają nasz serwis. 12,81% z nich stanowią osoby korzystające z oferty firmy Lukman, a 5,31% to internauci konkurencyjnej marki Feromedia. 9,45% internautów korzysta z Internetu mobilnego firmy Play, a 7,37% firmy Polkomtel (właściciela m.in. operatora Plus). Konkurencyjny T-Mobile świadczy usługi dostępu do Internetu 7,1% Czytelników, a marka Orange pojawia się w zestawieniu Google Analytics kilkukrotnie, osiągając wartości 6,46% (Orange Polska S.A.), 6,24% (Orange Mobile) i 6,8% (marka Neostrada). Stosunkowo mało, bo 3,55% internautów odwiedza Łuków24.pl za pośrednictwem sieci UPC.
Łuków24.pl w liczbach
Opublikowano:
Autor:
Łuków24
| Zdjęcie: Redakcja
Przeczytaj również:
Polecane artykuły:
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.