Reklama

Reklama

Jedyny dział, który warto obsłużyć outsourcingiem

Opublikowano: czw, 21 gru 2017 07:49
Autor:

Jedyny dział, który warto obsłużyć outsourcingiem - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Według poradników nowoczesnego biznesu kluczem do osiągnięcia sukcesu jest przekazanie realizacji większości zadań na zewnątrz. Taka filozofia może budzić niemały sprzeciw, ale jest jeden dział, którego utrzymanie kosztuje olbrzymie pieniądze, a jakość trudno jest utrzymać na najwyższym poziomie. Mowa o IT, które zdecydowanie jest jedynym działem, który zawsze warto obsłużyć w ramach outsourcingu.

Reklama

Specjalizacja nie służy jasności

Postępująca specjalizacja działów IT oraz konieczność zajmowania się coraz to nowymi problemami nie sprzyja stabilizacji. Dynamika IT często wyprzedza zmiany w jakimkolwiek innym dziale, stąd też pojawiają się problemy związane z dopasowanie rytmu pracy różnych obszarów w firmie. Co więcej – wraz ze stopniem skomplikowania zadań stojących przed specjalistami z branży IT, rosną również koszty, a spada zrozumienie problemów poza działem. Efekt jest taki, że nawet menedżerowie nie potrafią jasno wytłumaczyć, czym zajmuje się dział IT.

Bez IT firma nie przetrwa

Bez najróżniejszych usług wsparcia informatycznego i technologii informacyjnych organizacja nie ma szans utrzymać się na rynku. Z jednej więc strony rozbudowany dział IT jest trudny do prowadzenia, a z drugiej – absolutnie niezbędny. Jest to konflikt, który można rozwiązać jedynie przez outsourcing. Sęk w tym, że outsourcing w klasycznym ujęciu w gruncie rzeczy niewiele różni się (poza warstwą finansową) od utrzymania własnego działu IT. Dlatego symbiozait.pl oferuje rozwiązanie zupełnie nowe.

Zamiast standardowego outsourcingu: model outsourcingu z pośrednikiem. To rozwiązanie na pierwszy rzut oka wydaje się nielogiczne, ponieważ wprowadza dodatkową warstwę zarządzania w strukturę, która i tak jest trudna do kierowania. Jednak pośrednik w tym układzie zapewnia zwiększoną elastyczność i jest gwarantem oraz kontrolerem jakości – pełni te funkcje, których w prostym outsourcingu nie ma komu przypisać.

Różne zadania, różne potrzeby, różni wykonawcy

Ponieważ IT to dziś także bardzo szerokie pojęcie, prosty outsourcing nie wystarcza – jeden z wykonawców specjalizuje się np. w testach bezpieczeństwa, inny w dostarczaniu rozwiązań systemowych, a jeszcze ktoś inny samą infrastrukturą IT. Nie ma wykonawców, którzy w każdym z tych obszarów zapewnialiby najwyższą jakość obsługi, dlatego trzeba szukać kilku firm.

Dla organizacji w tym momencie outsourcing staje się problemem, ponieważ wymaga stosu umów albo pogodzenia się z faktem, że część usług będzie wykonana na niższym poziomie. Których? No właśnie – na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Wszystkie usługi IT muszą być wykonywane zawsze na tym samym poziomie, ale wymagają koordynacji, ponieważ sam teoretyczny poziom to za mało, aby oceniać skuteczność. Niemniej jednak zrobienie tego w ramach własnej struktury wydaje się dziś niemożliwe, bo dział IT musiałby być olbrzymi i generować naprawdę duże koszty. Właśnie dlatego trzeba znaleźć nowe ramy dla outsourcingu IT.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.