reklama

Radny pyta o azbest podczas sesji – ile ton zadeklarowali mieszkańcy ?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Radny pyta o azbest podczas sesji – ile ton  zadeklarowali mieszkańcy ? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łukowskiePodczas sesji rady miejskiej 24 września radny Artur Czubaszek zwrócił uwagę na problem azbestu w mieście. Radny przypomniał, że 17 września zastępca burmistrza Mateusz Popławski podpisał w Urzędzie Marszałkowskim umowę na realizację zadania „Lubelskie bez azbestu”.
reklama


– Chciałbym zapytać, ile ton azbestu mamy obecnie zadeklarowanych – mówił radny Czubaszek. – Jeśli jeszcze nie posiadamy takich danych, warto je zebrać, aby móc rzetelnie informować mieszkańców. Przypomnę, że na usunięcie zakładanych 1 400 ton mamy zaledwie siedem lat. Część azbestu została już zdemontowana, a część wciąż zalega na dachach i stanowi realne zagrożenie.

Zastępca burmistrza odpowiedział, że inwentaryzacja azbestu jest w toku. – W ramach podpisanej umowy mamy możliwość odbioru 1 400 ton azbestu – wyjaśnił Mateusz Popławski. – Na ten moment złożono wnioski obejmujące około 70-100 ton. Zachęcamy mieszkańców do dalszych zgłoszeń.

Popławski zaznaczył też, że program finansuje jedynie odbiór azbestu już zdjętego z dachów. – Problemem pozostaje koszt samej wymiany dachu, który dla wielu mieszkańców jest sporym obciążeniem – dodał.

reklama

LUBELSKIE BEZ AZBESTU – nabór wniosków

Burmistrz Miasta Łuków ogłasza nabór wniosków w ramach projektu „Lubelskie bez azbestu”, współfinansowanego ze środków Funduszy Europejskich dla Lubelskiego 2021-2027.

Termin zgłoszeń: do 7 października 2025 r. (decyduje kolejność zgłoszeń)

Kto może składać wnioski: osoby fizyczne (nie dotyczy firm).

Wymagane informacje:

reklama

  • ilość azbestu do utylizacji (w m²),

  • numer działki i nr Księgi Wieczystej lub inny dokument potwierdzający własność.

  • O projekcie:

    • odbiór wyłącznie azbestu już zdemontowanego i przygotowanego do odbioru,

  • demontaż azbestu i wymiana dachu – we własnym zakresie.

  • Gdzie pobrać formularze:

    reklama

    • Urząd Miasta Łuków, ul. Piłsudskiego 17, pok. 12

  • Strona internetowa Urzędu Miasta Łuków

  • Jak złożyć wniosek:

    • osobiście w Urzędzie Miasta, pok. 12

  • przez platformę ePUAP

  • listem poleconym na adres Urzędu z dopiskiem: „nabór wniosków – program usuwania azbestu” (liczy się data i godzina wpływu)

  • reklama

    reklama
    reklama
    Udostępnij na:
    Facebook
    wróć na stronę główną

    ZALOGUJ SIĘ

    Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

    e-mail
    hasło

    Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

    reklama
    Komentarze (0)

    Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

    Wczytywanie komentarzy
    reklama
    reklama
    logo