reklama
reklama

Powiat łukowski: Dwie osoby straciły pieniądze w wyniku oszustwa

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Powiat łukowski: Dwie osoby straciły pieniądze w wyniku oszustwa - Zdjęcie główne

Dwie osoby straciły pieniądze w wyniku oszustwa | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łukowskieDwie osoby z powiatu łukowskiego w ostatnim czasie padły ofiarami oszustw. Jedna straciła ok. 10 tys. zł, druga 1 tys. zł. Do tego, jeszcze jedna osoba padła ofiarą próby oszustwa, ale w porę zorientowała się, że oszuści chcą przejąć jej konto bankowe
reklama

Łukowscy policjanci zostali powiadomieni o oszustwie którego ofiarą padła 31-latka z gminy Krzywda. Kobieta straciła pieniądze, po tym jak skontaktował się z nią rzekomy bankowiec.

- Oszust "wmówił” jej że konto bankowe które użytkuje jest zagrożone, że ktoś w Sopocie próbował włamać się na nie i wypłacić pieniądze. Mężczyzna zapewniał 31-latkę, że "jedynym ratunkiem” jest konieczność zainstalowania aplikacji Quick Support i przekazanie mu danych autoryzacyjnych. Nieświadoma podstępu kobieta przekazała oszustowi jeszcze trzy kody blik - informuje aspirant sztabowy Marcin Józwik z KPP w Łukowie.

reklama

Powiadomienie sms-owe o operacjach finansowych na koncie dostał mąż 31-latki. Zorientował się, że stracili pieniądze z konta i natychmiast je zablokował. Mimo to stracili prawie 10 tys. zł.

Z kolei 35-latek stracił tysiąc złotych, gdy przesłał kod blik swojej kuzynce. Jej konto na portalu społecznościowym przejęli oszuści, którzy wysyłając wiadomości do jej znajomych prosili o kody blik i ich autoryzację. Mężczyzna wysłał kod blik, a dopiero później skontaktował się z kuzynką. Rozmawiając z nią dowiedział się, że stracił pieniądze, że oszuści poszyli się pod kuzynkę.

O próbie oszustwa policjantów powiadomiła też 30-latka, która ja jednym z portali aukcyjnych wystawiła do sprzedaży sukienkę. Z nią oszuści skontaktowali się wykorzystując komunikator.

reklama

- Kobieta zgodnie z instrukcją kliknęła w podesłany jej do płatności link, a następnie zalogowała się do swojej aplikacji bankowej. Po chwili zauważyła, że nie może wykonać już tam żadnej operacji finansowej. 30-latka domyśliła się, że oszuści "przejęli” jej konto i natychmiast skontaktowała się z konsultantem infolinii bankowej. Tam zablokował konto bankowe uniemożliwiając oszustom jakiekolwiek operacje finansowe. Kobieta chcąc dodatkowo zabezpieczyć swoje oszczędności wypłaciła z bankomatu gotówkę - informuje aspirant sztabowy Marcin Józwik.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama