Problem z dostaniem się oraz opuszczeniem łukowskiego peronu nieustannie wraca. Mieszkańcy wielokrotnie skarżyli się na to, że winda dla niepełnosprawnych nie działa, a schody są zbyt strome i stwarzają zagrożenie dla osób starszych oraz rowerzystów.
Na sesji rady miasta we wrześniu 2022 roku przewodniczący Krzysztof Okliński odczytał list od mieszkanki Łukowa, w którym opisała ona swoje kłopoty z dostaniem się na peron stacji PKP. Kobieta zwróciła wówczas uwagę na to, że sama utknęła w windzie i gdyby nie pomoc służb, nie zdążyłaby na pociąg.
Mieszkanka Łukowa dodała, że nachylenie schodów prowadzących na kładkę jest na tyle wysokie, że nie ma tam możliwości zamontowania pochylni, a rowery trzeba wnosić. Można co prawda zadzwonić do pracownika stacji, aby otworzył furtkę prowadzącą na perony, ale należy to zrobić tylko w uzasadnionych przypadkach.
Radna pyta o sytuację na PKP
Wtedy burmistrz Piotr Płudowski mówił, że prowadzi rozmowy z przedstawicielami PKP PLK w Siedlcach. Na spotkaniu miał poinformować o problemach mieszkańców. Te rozmowy najwyraźniej nie przyniosły sukcesu.
Na październikowej sesji rady miasta, która odbyła się już po wyborach, ten temat wrócił za sprawą radnej Urszuli Chruściel. Radna Prawa i Sprawiedliwości zwróciła się z prośbą w imieniu mieszkańców, aby rozpocząć rozmowy w sprawie "załatwienia" dotarcia podróżnym do peronu. - Wiemy, że schody i winda nie należą do wygodnych - powiedziała Urszula Chruściel.
Radna zadała również pytanie, czy są prowadzone rozmowy w kierunku wybudowania tunelu dla pieszych.- Tak, takie rozmowy zostały podjęte z kilkoma osobami decyzyjnymi - odpowiedział Piotr Płudowski. - Może nie z wyższego szczebla PKP - dodał.
Z następcami PiS burmistrz łatwiej się dogada
Burmistrz Łukowa przyznał jednak, że te rozmowy pozytywnych efektów nie przyniosły, ale liczy na głębokie zmiany w spółkach [w tym PKP - red.], wtedy zdaniem Płudowskiego rozmowy będą kontynuowane i realizowane. - Z innymi osobami znajdziemy przychylność władz PKP na realizację nawet tak dużej inwestycji, jak chociażby budowa tunelu pod torami - zakończył Płudowski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.