- W imieniu mieszkańców Łukowa, jak i własnym wnosimy, by podjąć rozmowy z zarządcą terenów z miejscami parkingowymi przy głównym dworcu kolejowym oraz kładki nad torami, w celu remontu nawierzchni drogowej oraz poprawy funkcjonalności kładki, prowadzącej na perony stacji - piszą radni w piśmie złożonym do burmistrza Piotra Płudowskiego.
- Wykonanie tych zadań przez zarządcę nieruchomości, czyli kolej, jest jej obowiązkiem wobec mieszkańców Łukowa, którzy codziennie znoszą niedogodności w przemieszczaniu się na terenie dworca PKP Łuków - uważają radni.
Dziury i niewygoda
W piśmie Bobera i Pogonowskiego czytamy, że pierwsza sprawa to konieczność remontu i poprawy nawierzchni asfaltowej w obrębie dworca oraz miejsc parkingowych w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia na kładkę, a dalej na perony - od strony ul. Dworcowej.
Druga sprawa to potrzeba modernizacji kładki prowadzącej na perony, poprzez doposażenie jej w metalowe podkłady lub szyny przewozowe, ułatwiające wprowadzenie i sprowadzenie rowerów oraz ciężkich walizek bagażowych.
- Mając świadomość, że kładka może być jeszcze objęta tzw. trwałością projektu - wnioskujemy o ciągły monitoring sprawy i upominanie się u zarządców o zmodernizowanie kładki w pierwszym możliwym terminie – kończą pismo radni.
Pismo do PKP PLK
Burmistrz Piotr Płudowski przekazał interpelację radnych do PKP PLK Zakład Linii Kolejowych w Siedlcach razem ze swoimi uwagami.
- Zwracam się o pomoc w rozwiązaniu zgłaszanych przez mieszkańców problemów. Do tutejszego urzędu zgłoszono za pośrednictwem Radnych wniosek o podjęcie działań zmierzających do poprawy infrastruktury wokół dworca. Szczególnym problemem dla podróżnych z dużym bagażem jest trudność w pokonywaniu schodów prowadzących na kładkę i z kładki na perony. Sugestie podróżnych o wykonanie stosownego urządzenia ułatwiającego przemieszczanie bagaży mogłoby rozwiązać ten kłopot. Ponadto utrudnienie stanowi kłopotliwa nawierzchnia drogi dojazdowej do kładki oraz parkingu przed budynkiem Dworca PKP, chodnik przebiegający przez skwer przy podjeździe do kładki jest od dawna nieremontowany i przestał pełnić swoją rolę - napisał Płudowski.
Sami remontujcie
Na pismo burmistrza odpisały PKP Polskie Linie Kolejowe - Zakład Linii Kolejowych w Siedlcach.
Według nich PKP PLK S.A. nie ma w statucie działalności budowy i utrzymania obiektów infrastruktury drogowej. Spółka sugeruje, że to Miasto Łuków może wykonać remont nawierzchni drogi, chodników, miejsc parkingowych wraz z otoczeniem dworca ze swoich środków. PKP deklaruje udostępnienie terenu pod roboty remontowe bez kosztów za zajęcie terenu. Informuje także, że istnieje możliwość przejęcia przez Miasto Łuków gruntów, na których zlokalizowana jest infrastruktura drogowa.
Szyny niedozwolone
PKP nie daje nadziei na montaż szyn na schodach kładki.
- Kładka nad torami stacji Łuków jest w dobrym stanie technicznym i spółka nie planuje jej remontu. Przepisy techniczno — budowlane nie dopuszczają montażu prowadnic na schodach obiektów inżynieryjnych: prowadnice i pochylnie na schodach w miejscach publicznych mogą być montowane, jeżeli kąt nachylenia schodów nie jest większy niż 25 stopni. Do przemieszczania pasażerów z bagażami o dużych gabarytach, wózkami czy rowerami zaleca się korzystanie z wind towarowych, istnieje również możliwość korzystania z przejścia w poziomie szyn, po wcześniejszym (telefonicznym) powiadomieniu pracownika Zakładu – odpowiada kolej.
W związku z takim stanowiskiem kolei burmistrz Piotr Płudowski zapowiada, że w najbliższym czasie zostaną podjęte działania zmierzające do przejęcia przez Miasto Luków gruntów, na których zlokalizowana jest infrastruktura drogowa przy dworcu PKP.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.