Radny Krzysztof Okliński, w odpowiedzi na liczne prośby mieszkańców, zwrócił się do Burmistrza Łukowa z prośbą o interwencję u Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Lublinie. Obecny chodnik na moście jest wyjątkowo wąski, w najwęższym miejscu mierząc jedynie 120 cm, co stanowi poważne utrudnienie dla pieszych, zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych oraz rodziców z wózkami dziecięcymi.
Wyzwania codziennego poruszania się
Jak zaznacza radny, codzienne poruszanie się po tym odcinku drogi jest szczególnie trudne dla uczniów pobliskich szkół – Szkoły Podstawowej nr 2 oraz I Liceum Ogólnokształcącego. Wąski chodnik nie tylko utrudnia przemieszczanie się, ale także stwarza potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa. Warto zaznaczyć, że podobne rozwiązanie zastosowano już na moście na rzece Krzna Południowa w ciągu drogi krajowej DK 76, co spotkało się z pozytywnym odbiorem społeczności lokalnej.Burmistrz Łukowa, w odpowiedzi na prośbę radnego, zwrócił się do GDDKiA oddział w Lublinie, który zarządza przedmiotową drogą.
Reakcja GDDKiA
Zapytaliśmy GDDKiA o plany dotyczące budowy kładki, w tym: czy rozważają budowę obustronnej kładki dla pieszych przy moście na rzece Krzna Południowa w Łukowie, jakie kroki planują podjąć w najbliższym czasie, czy istnieją już konkretne terminy lub harmonogramy związane z realizacją tej inwestycji, czy prowadzone są analizy techniczne i kosztowe oraz jakie działania podejmą, aby zminimalizować utrudnienia dla ruchu drogowego podczas ewentualnej budowy.W odpowiedzi na nasze zapytania, GDDKiA poinformowała, że zadanie to zostało zgłoszone do Programu Redukcji Liczby i Skutków Zdarzeń Drogowych i obecnie trwa jego weryfikacja. Jest to pierwszy krok w kierunku realizacji inwestycji, która może znacząco poprawić bezpieczeństwo pieszych w Łukowie.
Chociaż na ten moment nie istnieje konkretny harmonogram realizacji inwestycji, mieszkańcy Łukowa mogą mieć nadzieję, że ich apel nie zostanie zignorowany. Nie wiadomo również, jakie kroki zostaną podjęte w najbliższym czasie ani czy planowane są analizy techniczne i kosztowe dotyczące budowy kładki.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.