W piątek łukowscy policjanci zostali powiadomieni przez 34-letnią łukowiankę o oszustwie którego padła ofiarą jej bratowa. Ze zgłoszenia wynikało, że oszust najprawdopodobniej „przejął” jej konto na portalu społecznościowym.
Następnie przestępca, podając się za nią, wykorzystał popularny komunikator i skontaktował się z jej bratową. W wysyłanych wiadomościach prosił o przesłanie kodów BLIK, dzięki którym mógłby opłacić zakupy.
WIĘCEJ INFORMACJI TUTAJ.
Bratowa 34-latki dwukrotnie autoryzowała wygenerowane kody BLIK sądząc, że faktycznie jej pomaga. Dopiero później skontaktowała się z nią telefonicznie. I wtedy zdziwiła się, że 34-latka wcale nie prosiła jej o kody BLIK, nie prosiła ja o jakiekolwiek pieniądze.
Okazało się, że bratowa 34-latki straciła tysiąc złotych. Oszust prosząc o kody BLIK kontaktował się też z innymi znajomymi 34-latki, jednak ta w porę ich ostrzegła o „przejętym” przez przestępców koncie na portalu społecznościowym.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.